Na je aankoop van een Windows Server VPS krijg je een mailtje met informatie, hier ga ik je laten zien hoe je met deze informatie aan de slag kan.

Mail met logins

Disclaimer: Gegevens zijn bewerkt wegens privacy redenen

Stap 1. Verbind met RDP(Remote Desktop Protocol)

Hiervoor heb je op Windows en Mac Verbinding met extern bureaublad van Microsoft en op Linux systemen het programma Remmina.

Stap 2. Open Verbinding met extern bureablad

Verbinding met extern bureaublad

Stap 3. Vul het ip-adres uit de mail in onder Computer.

Verbinding met extern bureaublad

Stap 4. Kies voor Meer keuzes

Verbinding met extern bureaublad

Stap 5. Kies voor Ander account gebruiken.

Verbinding met extern bureaublad

Stap 6. Voer bij gebruikersnaam Administrator en bij wachtwoord het wachtwoord uit je mail in.

Verbinding met extern bureaublad

Stap 7. Klik op Ja om de verbinding te bevestigen.

Verbinding met extern bureablad

Nu ben je verbonden met je Windows VPS!

IE Enhanced Security uitzetten

Vaak is het nog handig om IE Enhanced Security uit te zetten zodat je gewoon dingen via een browser zoals Chrome kan downloaden, hier laat ik nog zien hoe je dat doet.

Windows Server Manager

Stap 1. Open de Server Manager en klik linksboven op Local Server, klik daarna naast IE Enhanced Security Configuration op On.

Windows Server Manager

Stap 2. Zet beide instellingen op Off en druk daarna op OK om deze wijziging toe te passen.

Nu kan je via Internet Explorer een browser naar keuze installeren en die gebruiken.

Is het niet gelukt of heb je verder nog vragen? Neem dan contact op via een webticket.